rob-seoul-zuid-korea.reismee.nl

Alweer 2,5 week in Seoul!

Hallo iedereen,

Ik zit alweer dik 2 weken in Zuid-Korea. Hier dus een update met wat ik allemaal al gedaan en meegemaakt heb. Het is de bedoeling dat jullie op deze blog mij een beetje kunnen volgen. Ik zal hier dan ook soms een kort verhaaltje op posten met wat foto's. Op deze manier krijgen jullie een impressie van mijn avonturen hier :).

De eerste week was het heel erg wennen. Mijn kamergenoot komt uit Albanië maar woont al sinds zijn 16de met zijn familie in Italië in Turijn. Hij is echter geen Juventus fan maar een Inter Milan supporter. Hij is erg aardig en ik kan goed met hem praten.

De meeste Koreanen spreken geen Engels. Dat maakte het lastig om te communiceren. Echter heeft iedereen een "Buddy" (en Koreaanse student die ons helpt met praktische zaken en waar we iedere week iets leuks mee gaan doen) toegewezen gekregen.

Ik heb dan ook al veel gezien en gedaan in deze twee weken. Zo heb ik Koreaans bbq gegeten. Dit is erg bekend hier en is vergelijkbaar met gourmetten bij ons. Alleen is het hier gebruikelijk om dit in een restaurant te doen. Aan het plafond hangen luchtafvoer sluizen die tot net boven je tafel reiken.

Bij het kbbq heb ik voor het eerst octopus gegeten. Dit was een interessante ervaring. Daarnaast hebben we redelijk wat soju gedronken. Dit is Koreaanse sterke drank op rijstbasis. Het is hier goedkoper dan bier en een stuk sterker. Na het eten zijn we gaan karaoke. Het is hier heel gebruikelijk om te karaoke bij een avondje uit. Je kan een privé kamertje huren voor je gezelschap waar je dan kan drinken en karaoke.

Een paar dagen later ben ik samen met mijn buddy group naar Naksan park geweest. Vanuit dit park dat op een berg midden in Seoul ligt heb je prachtig uitzicht over de stad.

Ook ben ik al naar een K-League wedstrijd geweest. Een Koreaanse jongen die we hebben leren kennen via een andere exchange student regelde de tickets. We zijn naar FC Seoul vs Suwon FC geweest. Dit wordt in Korea gezien als "de klassieker" en wordt hier ook wel supermatch genoemd. Dit was superleuk om een keer mee te maken. Het voetbal was niet van hoogstaand niveau en de tribunes zaten helaas niet vol (ze gebruiken het world cup stadion dat natuurlijk veel te groot is en nooit vol is bij reguliere K-league wedstrijden) maar de sfeer was super.

De jongen die met ons meeging en de kaartjes geregeld had was vorig jaar in Nederland geweest. Hij had een Feyenoord hoesje voor zijn Iphone. Toen ik dit zag moest ik wel even twee keer kijken. Daarnaast is hij groot fan van Nederlandse voetballers zoals Robben en Sneijder.

Afgelopen week ben ik met mijn groep naar een traditionele markt geweest in Seoul genaamd Gwanjang market. Het was er ontzettend druk en chaotisch. Overal kleine kraampjes waar je eten en spulletjes kon kopen.

Ik vind dit wel genoeg voor een eerste blog post. Omdat ik niet zo van het typen ben zullen jullie waarschijnlijk vaak korte verhalen krijgen met wat nieuwe foto’s. Op deze manier kunnen jullie me toch een beetje volgen.

Tot snel.

Reacties

Reacties

Maud

Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en hoe het je is bevallen.
Snel Skype!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!