rob-seoul-zuid-korea.reismee.nl

Lotte world & Namsan Tower

Hallo iedereen,

Ook deze week is voor mij weer voorbij gevlogen. School is alweer 2 weken bezig. De vakken die ik volg zijn: Human Communication, The Art of Thinking, Practical Korean Beginner en Human Development and the family.

Het is wel een groot verschil ten aanzien van Nederland hoe hier vakken gegeven worden. De lessen duren 75 minuten en zijn over het algemeen lectures (hoorcolleges). Dit maakt de lessen soms erg langdradig en saai. Toch kan ik echt genieten van het merendeel van de lessen zo is het vak The art of thinking (filosofie) erg interessant en is ook het Koreaans leren heel leuk. Ondanks dat het uitdagend is heb ik al veel geleerd. Zo kan ik bijna het hele Hangul alfabet en zijn we nu bezig met begroetingen te oefenen. Mijn naam is in het Koreaans ook apart. De Koreanen differentiëren niet tussen de r en de l klank. Ze spreken het tussen een r en een l uit. Het kan dus best dat ik hier Lob genoemd wordt als ze mijn naam in het Koreaans lezen.

Ik ben vorig weekend met mijn ewha buddy group naar Lotte world geweest. Dit is een van de bekendste pretparken in Seoul. Je stapt uit de metro en je bent bijna direct bij de ingang van het pretpark. Ik ben niet echt een pretpark persoon maar het was ontzettend leuk. Ik ben dan ook in alle attracties geweest ook die waar ik normaal nul zin in heb haha. Lotte world is als een aftreksel van Disney world. Zo hebben ze figuurtjes die vergelijkbaar zijn met knabbel en babbel en een prinsessenkasteel dat op dat van Doornroosje lijkt.

Tevens ben ik naar de Namsan tower geweest. Dit is een toren op een berg midden in Seoul. Het was een hele hike naar de top van de berg. Gelukkig zijn we halverwege gestopt om traditionaal te gaan eten in een prachtig klein restaurantje. Hier heb ik Bibimbap gegeten. Dit is een tradioneel rijst gerecht waar je dan groeten en eventueel wat vlees doorheen mixt. Bij de meer tradionele restaurants is het normaal om je schoenen bij binnenkomst uit te doen en in een kast te plaatsen. Je zit hier ook op de grond terwijl je eet. Het was een interessante ervaring zeker omdat dit de eerste keer voor mij was in een zo’n restaurant. Na de Bibimbap heb ik nog wat Jujube thee naar binnen gesipt.

Na het eten zijn we door gehiked naar de Namsan Tower. Deze is niet veel meer dan een uitkijktoren waar je met de lift omhoog kan en een mooi uitzicht hebt over de stad. Dit is ook de plek voor Koreaanse stelletjes om naartoe te gaan zo zijn er rondom de toren veel plekken waar vergelijkbaar met de liefdesbrug in Parijs sloten opgehangen worden door koppels. In Korea is er een sterke koppels cultuur. Het uiteindelijke uitzicht was indrukwekkend. Bij de ramen in de toren stonden bekende plaatsen over de wereld en de afstand tot deze plaats. Zo was Amsterdam op 8500-9000 km afstand. In de Namsan tower bevindt zich ook het hoogste toilet van Seoul. Hier kwam ik trouwens ook maar met toeval achter.

Dit was weer even mijn verhaaltje. Check vooral de foto’s die maken alles wat duidelijker.

Tot snel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!