rob-seoul-zuid-korea.reismee.nl

Waarschuwing alleen voor de nerds die van League of Legends houden en gamen.

LCK – League of Legends Champions Korea (stukje voor de boys die van league houden en gamen)

Omdat ik al jaren als een trouwe nerd League speel moest ik natuurlijk ook even naar LCK hier. Koreanen horen in de meeste games die op professioneel niveau gespeeld worden bij de top van de wereld. Zo zijn de Koreanen als ik het niet mis heb in de laatste 3 wereldkampioenschappen met maar 3 vertegenwoordigde teams in de wereldkampioenschappen 3 maal op zowel plaats 1 als 2 geëindigd.

Om deze reden dacht ik dat tickets prijzig en lastig te bemachtigen zouden zijn. Echter was niets minder waar. Voor een bedrag van 4000KRW (3,36 euro) hadden we de beste kaartjes van de arena en zaten we helemaal vooraan.

Omdat E-Sports (electronic sport) hier gigantisch groot is en de wedstrijden zelfs op televisie uitgezonden worden wilde ik dit graag eens meemaken. Als je ook maar iets van League of Legends af weet dan weet je dat je als je een team live wil zien je naar SKT T1 moet gaan. SKT T1 is het team van Telecom gigant ( South Korea Telecom) en is de regerend wereldkampioen. Daarbij speelt Faker (werelds beste speler) in het team. Ik ben vanwege de goedkope prijs naar een paar wedstrijden geweest. Naar SKT – Longzhu, KT – MVP, MVP – Samsung en Longzhu – Afreeca. Dit zal de meeste mensen niks zeggen maar ik vond het ontzettend leuk. De studio bevond zich op de 12 en 13de etage van een gigantisch flatgebouw van OGN ( Koreaanse tv zender die gespecialiseerd zijn in games).

Het was gemakkelijk met de metro te bereiken al was het ontzettend raar dat ze een relatief grote studio inclusief tribune op de 12de en 13de etage hadden. Buiten de studio bevond zich ook nog een kleine supermarkt op die 12de etage. Vergelijkbaar met een Albert Heijn to Go (gaat nergens over).

Na de wedstrijden kon je op de eerste verdieping wachten tot de spelers naar buiten kwamen. Hier staan dan ook echt tal van fan girls te wachten op hun favoriete spelers die dan ondergesneeuwd worden met allemaal geschenken. Toen ik wist dat je met sommige spelers ook een praatje kon maken en op de foto kon ben ik ook een keer gaan wachten na de Samsung – MVP game. Het is heel raar dat je hier zo dicht bij de spelers kan komen. De Koreanen zijn allemaal supernetjes. Je hebt hier niet die gek die iets stoms doet en het voor iedereen verknald. Zo heb ik Smeb, Mata, Score, Deft, Score, Marin, Spirit, Pray, Gorilla, Cuvee, Ambition en Ruler gezien. Met Crown ben ik op de foto gegaan en heb ik een kort praatje gemaakt. Even mijn praktisch Koreaans uitgeprobeerd hahaa.

kopiëren en plakken om filmpje te zien van de studio en mijn plaats.

ik post nu ook nog een ander verhaal over de vismarkt en Raccoon café.

GGWP Noobs