rob-seoul-zuid-korea.reismee.nl

Noryangjin Fisheries Wholesale Market & Raccoon Cafe

Hallo iedereen, het is alweer twee weken geleden sinds mijn laatste post. Het gaat hier nog steeds goed met me. Ik heb het druk met de vakken die ik heb en probeer daarbuiten zoveel mogelijk leuke dingen te doen en te genieten. Over enkele weken heb ik al de midterm toetsen.

Maar hier enkele van mijn avonturen in de laatste twee weken:

Noryangjin Fisheries Wholesale Market

Dit is een van de grootste vismarkten van heel Korea. Samen met mijn buddygroep zijn we hier naartoe gegaan om een kijkje te nemen. Omdat ik totaal niet van vis houd had ik me al een mondmasker gehaald (tegen de potentiele stank haha). Deze mondmaskers zie je hier bijna overal op straat. De Koreanen dragen ze in deze periode vooral voor de slechte luchtkwaliteit hier. Echter had ik dit masker helemaal niet nodig. De kleine visboer op de hoofdstraat van Posterholt stinkt 5 x meer dan die gigantische vismarkt. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de vissen en andere zeedieren op de markt gewoon levend of nog gigantisch vers zijn.

Op de vismarkt was er van alles te koop. Van gigantische krabben zoals je die normaal alleen bij Deadliest Catch op Discovery ziet tot zeesterren, octopussen en de gekste soorten vis. De meeste van deze dieren zijn in een aquarium nog netjes in leven om gekocht te worden.

Buiten dat het interessant was en leuk om een markt als deze te zien waren we hier natuurlijk met een doel en dat is om een echte Koreaanse delicatesse te proeven. Namelijk een verse nog levende octopus die in stukjes is gehakt. De Koreanen noemen dit sannakji. Deze wordt na het in stukjes hakken meteen opgediend. We kochten dan ook een levende octopus die we netjes in een plastic zakje dat dichtgeknoopt was meenamen naar het restaurant. Bij de vismarkt ligt een restaurant dat specialiseert om alles wat je op de markt koopt voor je te bereiden tot een maaltijd.

Het was een traditioneel restaurant waar je je schoenen bij binnenkomst uitdoet en in een kast zet en je op de grond gaat zitten aan tafel. Tijd om levende octopus te proeven. Thuis eet ik de vissticks van kapitein iglo nog niet maar goed je moet toch iets proeven. De in stukken gehakte octopus kronkelt nog terwijl deze op je bord ligt. Buiten dat ieder stukje nog beweegt zuigt t zich ook nog vast. Dit maakt het uitermate lastig om het te eten. Toch was de levende octopus (Sannakji) helemaal niet verkeerd. We hadden ook nog wat van de meest verse vis besteld maar deze vond ik minder lekker.

Al had ik wel wat moeite met het eerste stukje dat ik at (vooral de gedachte het te eten is gek). Het ziet er ontzettend smerig uit maar het smaakte helemaal niet verkeerd. Het kan best dat ik nog eens terug ga.

Wil je me de levende octopus zien eten hier is het filmpje.

Je moet even de link kopiëren en plakken in je browser.

Raccoon Cafe

Hier in Seoul heb je allerlei cafeetjes waar je een kopje koffie of in mijn geval een kopje thee (groene liefst met honing haha) kan drinken met dieren. Zo is er een schapen, honden, katten en wasberen café. Ik denk dat dit echt iets voor stadsmensen is ofzo maar goed. We besloten om naar het wasberen (Raccoon) café te gaan.

Als je binnenkomt, moet je je schoenen uitdoen en al je spullen buiten je mobieltje en beurs in een kluisje doen. Dit omdat die verdomde wasberen je alles stelen en uit je zakken willen halen. Haha, kleine dieven zijn het. Je krijgt dan een paar slippers en je moet entree betalen om binnen te mogen.

De wasberen en honden in het café hadden ook allemaal een naam. Dus als je een favoriete hebt kan je wekelijks terugkomen om met dat beest te knuffelen.

Het café was wel grappig al slaat het helemaal nergens op. De wasberen klauteren wat rond en komen nieuwsgierig naar je toe en proberen daarbij op je te klimmen of tevergeefs spullen uit je zakken te halen.

Hier hebben we toch wel een uurtje of anderhalf met de wasberen gespeeld, fotootjes gemaakt en ze gevoerd.

Hier nog een korte video van voor de wedstrijd van fc seoul vs suwon.

Oké, dit was mijn blog weer. Tot snel!